

Pogrzeb żydowski składa się z pochówku, zwanego także pochowaniem. Tworzenie jest zabronione. Uważa się, że grzebanie pozwala organizmowi na jego naturalny rozkład, dlatego balsamowanie jest zabronione. Pochówek ma mieć miejsce w możliwie najkrótszym czasie po śmierci. Przed zakopaniem nie ma miejsca na odsłonięcie ciała. Kwiatów zwykle nie można znaleźć na tradycyjnym pogrzebie żydowskim, ale można je zobaczyć na pogrzebie mężów stanu lub bohaterów w Izraelu.
Pogrzeb w Izraelu – pochówek czy krematorium?
W Izraelu, na miejscu pochówku rozpoczyna się zazwyczaj służba pogrzebowa dla Żydów. W Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, obsługa pogrzebowa rozpoczyna się w domu pogrzebowym lub na cmentarzu. Od czasu do czasu w synagodze rozpoczyna się od czasu do czasu obsługa serwisowa. W przypadku osoby wybitnej można rozpocząć nabożeństwo pogrzebowe w synagodze lub jesziwie. Jeśli uroczystość pogrzebowa rozpoczyna się w innym miejscu niż na cmentarzu, świta towarzyszy ciału w procesji na cmentarz.
Zazwyczaj ceremonia pogrzebowa jest krótka i obejmuje odmawianie psalmów, a następnie eulogię, lub spis i kończy się tradycyjną modlitwą zamykającą, El Moley Rachamim. Pogrzeb, procesja towarzysząca ciału w miejscu pochówku i grzebanie są określane słowem levayah, co oznacza “eskortowanie”. Levayah oznacza również “łączenie” i “łączenie”. Ten aspekt znaczenia lewaayah przekazuje sugestię wspólnoty dusz żyjących i zmarłych.
Jemeńscy żydzi a obrzędy pogrzebowe
Jemeńscy Żydzi, przed imigracją do ziemi Izraela, utrzymywali starożytną praktykę podczas procesu pogrzebowego, co najmniej siedem stacji przed faktycznym pochowaniem zmarłych, zaczynając od wejścia do domu, skąd zabrano burzę, aż do samego cmentarza. To stało się znane jako Ma’ amad u’ Moshav, (lit.”Stała i Siedzenie”), czyli “siedem stanowisk i posiedzeń,” i jest wspomniane w Tosefta Pesahim 2:14-15, podczas których wzięli udział tylko mężczyźni i chłopcy trzynaście lat i starsi, ale nigdy kobiety. Na tych stacjach,”Ana Bakoach”, powiedziała w głębokim, brudnym melodii, a po niej, w której w wersetach pojawia się jedna z osób czytających literaturę midraszystyczną i werset liturgiczny mówiący o śmierci, i które są następujące
W przypadku, gdy żałoba otrzymuje wiadomość o śmierci i pogrzebie krewnego po upływie 30 dni lub więcej, nie ma keriacha lub rozdzierania odzieży, z wyjątkiem przypadku rodziców. W przypadku rodzica, łzawienie ubioru ma być wykonane bez względu na to, jak długo upłynął okres pomiędzy czasem śmierci a czasem otrzymania wiadomości.
Śmierć dziecka a jego pogrzeb
Jeżeli dziecko zmarłego dziecka potrzebuje zmienić ubranie w okresie trwania shivy, musi je rozerwać. Żaden inny członek rodziny nie jest zobowiązany do robienia zmienionych ubrań podczas śliny. Dzieci zmarłego nie mogą szyć ubrań wypożyczonych, ale każdy inny żałoba może je naprawić 30 dni po zakopaniu